Online administratie voor ouders

Beste scoutsouders,

Deze brief geeft uitleg over onze online groepsadministratie. Om de communicatie tussen jullie en de leiding naar een hoger niveau te tillen. Sinds enkele jaren verloopt onze administratie helemaal online. De groepsadministratie is een praktische online database die het de leiding gemakkelijk maakt om al jullie gegevens bij te houden.  Er is echter nog ruimte voor verbetering en hiervoor hebben we de hulp van alle ouders nodig.

Iedereen die in onze scouts ingeschreven is, staat in de groepsadministratie met een minimum aan informatie dit zijnde; naam, adres, geboortedatum en telefoonnummer. We willen die informatie graag bijwerken en aanvullen.
De medische fiches kunnen bijvoorbeeld via groepsadministratie ingevuld worden. Het is de bedoeling dat we geleidelijk aan alle papieren fiches veranderen door een online versie. Tot slot is het ook via groepsadmin dat de leiding  e-mails verstuurt over scoutskampen en weekends, over komende evenementen, last minute aanpassingen in ons programma of zelfs een persoonlijk mailtje voor mocht dat nodig zijn.

Daarom vragen we in deze brief dat alle scoutsouders bij wie deze informatie nog niet online is ingevuld een account aanmaken op de groepsadministratie en de ontbrekende info hierop invullen. Op 5 minuten is alles ingevuld en ben je voor de rest van je scoutscarrière in orde!
Alle informatie op groepsaminstratie blijft strik persoonlijk en kan enkel door de leiding gezien worden.

Eens je een account aangemaakt hebt, kan je de informatie altijd aanpassen. Denk hier zeker aan als je emailadres en gsm nummer verandert. Ook vragen we om jaarlijks de medische fiche te controleren.

Bekijk hieronder de verschillende stappen die voor jou van toepassing zijn.

1)Je bent een nieuw lid in onze scouts en hebt je nog niet geregistreerd via onze scoutsite:

• surf naar onze scoutssite (https://www.scoutskieldrecht.be/inschrijven)
  • Ga naar het tabblad “inschrijvingen”, vervolgens “lid worden”
  • Vul de lijst met gegevens in
  • Zodra je een bevestigingsmail krijgt kan je verder gaan met de stappen hieronder (duurt max 2 dagen. Lidnummer wordt ook doorgestuurd in de bevestigingsmail)
  • Vergeet zeker ook niet het lidgeld over te schrijven

2)Je bent al een lid, maar hebt je gegevens nog niet online ingevuld:

3)Je ben al lid, en je mailadres en online steekkaart zijn al ingevuld op de groepsaministratie:

• Je hebt al een account op GA en kan je op ieder moment inloggen om je gegevens aan te passen
  • Vergeet zeker niet je mailadres/gsm aan te passen als dit verandert
  • Bekijk ieder jaar of de medische fiche nog klopt

Stevige linker, en aarzel niet om mij te contacteren bij vragen!

Lukas Vanden Bulcke
Groepsleider scouts Sint-Michiel Kieldrecht